السبت، 12 نوفمبر 2011

احمد عبدالموجود الشيخ يكتب : انا غيرهم


نزلت للدنيا شايل قدرى ومطمن
كنت مدى امان لكل الناس وما مخون
وواحده واحده لقيتنى وحدى دموع العين بتتهون
ومره واحده قابلت واحده ف ثانيه واحده
حلم العيون لابيض ولاسود اصبح بيتلون
شافت صفار الخير ف سنابل قمح اخضر بيتبين
شافة زرقة سما وسحاب ابيض بيتكون
ياما ناس قبللى شافوا احلامهم ولمسوها
وصلولها وهى ف ايدهم بينسوها
وكتبوها قصايد ورق ويرموها
بقت ذكرى ف حدوته يحكوها ويروها
لا واللى ابشع تقدم عهودهم فيخونوها
انا غيرهم ........... انا غيرهم
طرق الوصول ف زمانى اشبه بفزوره
طرق الوصول ف زمانى لازملها مبلغ ودبوره
اما اللى يكوس واموره يسييس يبقه اسطوره
ابص فمرايتى ما اعرف انا اللى اتنين ولا المرايه مكسوره
انا غيرهم مقدرش اركب وش فوق الوش
مقدرش اعيش بالغش مقدرش اعبى الكرش
رشاوى وبلاوى وحقوقى مهدوره
يا مقسم الارزاق وتدابيرك ليك ف الشئون معنى
هسيبهالك وانا راضى هيجى اليوم وتجمعنا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق